LİSANSÜSTÜ

Lisansüstü faaliyetler

 

TAMAMLANAN DOKTORA ÇALIŞMALARI:

 

1.            Asiye Uluğ, "Y3Ba4Cu7Ox Bileşiğinin Sentezlenerek Yapısal ve Elektriksel Özelliklerinin İncelenmesi" Doktora, İnönü Üni. Fen Bil. Enst. Eylül-1994.

2.            Musa  Sarı, "Nikel(II)’nin Schiff Bazlı Metal Komplekslerinin X-Işını Kırınımı Yöntemi İle Kristal Yapılarının Çözümü ", Doktora, Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Ekim-1997

3.            Engin Baysen, "Fen Eğitiminde Yeni Gelişmeler ve (1960-1985 Dönemi) Türkiye’deki Uygulamaları", Doktora, Gazi Üni. Eğitim Bil.   Ens.,   2003.

4.            Fatma Çakmak, "Etil 4(2-Okzobenzotiazolin-3-İl) Butanat, 4-(2-Okzobenzotiazolin-3-İl) Butanoin Asit ve 2-Asetil Amino-6-Benzoil-4-Klorofenol Kristallerinin X-Işını Kırınım Yöntemi ile yapı çözümleri ve Moleküler Şekillenim Özelliklerinin İncelenmesi", Doktora Tezi, Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Temmuz.2004

5.            Tuncay Tunç, "Bazı Hidrazan ve Formazan Komplekslerinin X-Işınları Kırınım Yöntemi, Teorik Yöntem ve Yarı Deneysel Yöntemler ile Yapı Analizi ", Doktora Tezi, Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Haziran, 2004

6.            Murat Demirbaş, « Fen Bilgisi Öğretiminde, Öğrencilerin Duyuşsal Giriş Özelliklerin Değiştirilmesine Yönelik Yaklaşımların Kullanılması ve Öğrenci Başarısı İle İlişkili Olarak İncelenmesi" Doktora. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eylül-2005

7.            Dilek Erduran Avcı, “Fen Öğretiminde Beyin Bazlı Öğrenme Yaklaşımı'nın Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisinin araştırılması. Doktora, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Şubat.2007, Ankara.

8.            Uygar Kanlı, « Fizik Öğretiminde Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimi, Başarısı ve Tutumları Üzerine Yapısalcı Kuramın Etkisi  Doktora. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Temmuz.2007,  Ankara.

9.         Mutlu Pınar Demirci, “İlköğretim 2.Kademe Fen bilgisi Derslerindeki Elektrik Devreleri Konusunda  Öğrenci Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bu Yanılgıların Giderilmesinde Benzetişim Yaklaşımının Etkililiğinin Araştırılması.”  Doktora. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eylül.2007, Ankara.

10.      Selçuk Demirezen, «Basit  Elektrik Devrelerinde 7E  Modelinin  Kavram Yanılgılarını gidermedeki Yeterliğinin Üç Aşamalı Kavram Testi ile Ölçülmesi » , Doktora. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Temmuz. 2010, Ankara.

 

TAMAMLANAN YÜKSEK LİSANS  ÇALIŞMALARI:

 

1.         Tuncay Tunç, " YBa2Cu3O7-x Süper İletken Kalın Filmlerinin Yapımı ve Elektriksel Özelliklerinin İncelenmesi" Yüksek Lisans, Gazi Üni. Fen Bil. Ens. ,Kasım-1993, Ankara.

2.         Musa Sarı, "X-ışınları Difraksiyon Yönetimi ile Böbrek Taşlarının Analizi ve 2,2- Disiyano-1-Feniletilen Kristalinin Yapısının Araştırılması" Yüksek Lisans , Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Kasım-1993, Ankara.

3.         Ali Çetin, "X-Işınları ile Üriner Sistem Taşlarının Kalitatif Analizi" Yüksek Lisans, Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Haziran-1995, Ankara.

4.         Fatma Çakmak, "X- Işını Kırınımı ile Kil Minerallerinin İncelenmesi" Yüksek Lisans , Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Haziran-1997, Ankara.

5.         Murat Sert, “Mardin’deki Liselerde  Fizik Öğretiminin Sorunlarının  Tesbiti ve Çözüm Önerileri” Yüksek Lisans , Gazi Üni. Fen Bil. Ens., Temmuz-2000, Ankara.

6.         Uygar Kanlı, Ortaöğretim Fizik Eğitiminde Hizmetiçi Eğitimin Etkinliğinin   incelenmesi”, Yüksek Lisans, Gazi Üni. Eğitim Bil.   Ens.,   Temmuz-2001, Ankara.

7.         Dilek Erduran. “İlköğretim İkinci Kademede, Manyetizma ve Günlük Hayattaki Uygulamaları  Hakkında Öğrenci Algılamalarının incelenmesi”, Yüksek Lisans,  Gazi Üni. Eğt. Bil. Ens. Temmuz.2002, Ankara

8.         Çağlar Gülçiçek,  “İlköğretim İkinci Kademede Mekanik Enerjinin Korunması ve Enerji ile İlgili Kavramlar Hakkında Öğrenci Algılamalarının incelenmesi”, Yüksek Lisans,  Gazi Üni. Eğt. Bil. Ens.Eylül.2002, Ankara.

9.         Seçil Öztürk, « Ortaöğretim Fizik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Hizmetlerinin Etkinliği ve Etkililiği » Yükseklisans, Gazi Üni. Eğitim Bil.   Ens.,   2003, Ankara.

10.      Ayşe Arslan, “Potansiyel Enerji Konusunda Öğrenci Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bu Yanılgıların Giderilmesinde Yapısalcı  Yaklaşımının Etkililiğinin Araştırılması.” Yüksek Lisans. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Temmuz-2004, Ankara

11.      Dilek Polat, “Kuvvet ve Hareket Konusu ile İlgili  Kavram Yanılgılarının Tesbiti ve Kavram Karmaşası Yöntemi ile Düzeltilmesi.” Yüksek Lisans. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Haziran.2007, Ankara.

12.      Aşkın Burhan Ünal, “Fen Bilgisi İle Fen ve Teknoloji Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılması.” », Yüksek Lisans. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Mayıs.2008, Ankara.

13.      Orçun Avcıoğlu, «  Hareket ve Kuvvet Kavramlarının Öğretilmesinde  7E   Modelinin Etkililiğinin Araştırılması. », Yüksek Lisans. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kasım.2008, Ankara.

14.      Metin Kutusu:  

 

Arzu Öden, “ Fizik Öğretmen Adaylarının Elektromanyetik İndüksiyonKonusundaki Anlama Düzeylerinin ve Sahip OlduklarıKavram Yanılgılarının Tespiti , Yüksek Lisans. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ocak.2010 , Ankara.

 

.

DEVAM EDEN  YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA ÇALIŞMALARI :

1.      Esin  Şahin,  “Yaratıcı Drama Destekli 7E Modelinin Elektrik ve Magnetizmada Başarı ve Tutuma Etkisi”, Doktora

.

OKUTULAN LİSANSÜSTÜ DERSLER:

 

1.            Maddenin Optik ve Magnetik özellikleri I, II

2.            Klasik Mekanik I, II

3.            Kristalografi I

4.            Fizikte Temel Kavramlar I-II