Başkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi,
Görsel Sanatlar ve Tasarım Bölümü, Grafik Tasarımı Programı

GRA 407 Proje V Dersi

Proje I:

 Ankara’nın tarih, kültür, coğrafya, eğlence, sanat ile ilgili yönlerini, bir ya da birkaç başlık altında ele alarak, şehrin cazibe merkezi haline dönüştürülmesi için bir tanıtım kampanyası planlayınız.

Kampanyada şehrin size ilginç gelen yön ya da yönlerinden yola çıkarak bir kavram geliştiriniz. Geliştirdiğiniz kavram belirleyeceğiniz bir hedef kitleye (örneğin: üniversite öğrencileri, yerli ya da yabancı turist grupları, emekliler, memurlar vb.) yönelik olmalıdır.

Planlanan bu tanıtım kampanyası kapsamında kamusal alanda kullanılmak üzere tasarlayacağınız, ilan, dış mekân grafikleri, billboard, merchandising çalışmalarını açıklamalarıyla birlikte bir kitapçık haline dönüştürünüz.

Kampanyanıza ait bir slogan ve/veya logo geliştirerek bu slogan ve/veya logoyu kampanya görsellerinde kullanınız.

Projede amaç: Ankara’nın önemi ve özgün bir ya da birden fazla yönünü vurgulayarak geniş kitleler için Ankara’yı bir cazibe merkezi haline getirmek üzere, Ankara’nın tanıtımına katkıda bulunmak.

 

Proje planı:

1.       Hafta (16 Ekim 2009) Projenin verilmesi ve konu araştırması.

2.       Hafta (23 Ekim 2009) Araştırma ve proje fikirleri üzerine kritikler

3.       Hafta (30 Ekim 2009) Projenin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları, kritik

4.       Hafta (06 Kasım 2009) Proje uygulamalarının sonuçlandırılması ve teslimi

 

Örnek proje:

http://www.iamsterdam.com/en/footer/whatis-iamsterdam

http://www.amsterdam-merchandising.nl/img/leer.gifhttp://www.iamsterdam.com/

http://www.amsterdam-merchandising.nl/index.php?products